چیدمان زیبای آیکون ها در دستکاپ با Desktop Icon Toy 4.0

اولین رای باشید!

گاهی اوقات داشتن آیکون های زیاد بر روی دسکتاپ کامپیوتر موجب دردسر و کاهش دید و زیبایی تصویر زمینه می شود. اکثر کاربران کامپیوتر برای از بین بردن آیکون ها از روش های مختلفی از جمله باز کردن پوشه بر روی دسکتاپ و انتقال آیکون ها به درون آن و یا برداشتن تیک مربوط به قسمت ظاهر شدن آیکون بر روی دسکتاپ در هنگام نصب نرم افزار ها و … استفاده می کنند. اما هیچ کدام از این کارها روش مناسبی برای حل این مشکل نیست زیرا آیکون دسکتاپ میانبری برای دسترسی سریعتر به برنامه یا پنجره مورد نظر است و نبود آن مشکلاتی را به همراه دارد.
حال چکار کنیم هم آیکون ها را داشته باشیم و هم زیبایی دسکتاپ خود را از دست ندهیم؟
Desktop Icon Toy نرم افزاری است که به شما می گوید آیکون بیشتر و دسکتاپ شلوغ تر باعث زیبایی بیشتر میشود!
این نرم افزار قادر است تا آیکون های دسکتاپ شما را با زیبایی خیره کننده ای در کنار هم قرار دهد به طوری که هر چه تعداد آیکون های دسکتاپ بیشتر باشد بر زیبایی آن اضافه می گردد. همچنین این نرم افزار در قسمت Layout دارای ۲۶ طرح گوناگون و زیبا است که به طور نمونه میتوان به موارد زیر اشاره کرد :
– ۱ Clock : طرح ساعت ۱ ، آیکون ها در این مدل به شکل عدد ها و عقربه های ساعت در آمده و با تغییر زمان محل آیکون ها نیز تغییر می کند.
– Spiral : طرح حلزونی ، در این مدل آیکون ها به شکل فنر مارپیچ یا حلزونی قرار می گیرند.
– Pointed Star : طرح ستاره ، این مدل خود شامل ۳ طرح زیبای دیگر از شکل ستاره است.
– Heart : طرح قلب ، این مدل خود شامل ۷ طرح زیبای دیگر از شکل قلب است
– و …

دانلود اسکریپت

 

 

از قابلیت های مختلف این نرم افزار میتوان به موارد زیر اشاره کرد :
– Customize Icon :
این قسمت مربوط به ترتیب قرار گرفتن آیکون هاست شما در این قسمت می توانید محل قرار گرفتن آیکون ها را در هر کدام از ۲۶ طرح تغییر دهید و به سلیقه خود آنها را چیده و ذخیره کنید.
– Hover Effects :
این پخش از پر طرفدار ترین پخش های نرم افزار Desktop Icon Toy است زیرا مربوط به رقصیدن آیکون هاست!
با انتخاب گزینه Dance Icon وقتی موس کامپیوتر بر روی هر کدام از آیکون ها می رود آیکون مورد نظر به سمت بالا و پایین جا به جا می شود و انگار در حال رقصیدن می باشد که شما می توانید این حالت را به ۳ حالت دیگر (Blink Icon Text ، Shake Icon Text و Show/Hide Icon Text) بدون رقص تبدیل کنید.
– Layout Affects :
این قسمت یکی دیگر از قسمت های جذاب نرم افزار است زیرا مربوط به طریقه ظاهر شدن آیکون هاست!
اگر شما در این قسمت گزینه Move icon one by one را انتخاب کرده باشید هر باری که سیستم را روشن و یا برنامه اجرا می کنید در ابتدا هیچ آیکونی بر روی دسکتاپ دیده نمی شود ولی بعد از چند ثانیه آیکون ها از سمت و جهتی که شما انتخاب کرده اید تک تک ظاهر شده و پس از طی مسیری به سرعت یکی پس از دیگری حرکت کرده و در سر جای خود قرار می گیرند. قسمت Layout Affects شامل ۲ گزینه دیگر می شود که یکی No animation مربوط به ظاهر شدن یک دفعه آیکون هاست و دیگری Move all icons together مربوط به ظاهر شدن یک دفعه آیکون ها ولی از سمتی که شما انتخاب کرده اید.
– Start position :
این قسمت مرتبت است با قسمت Layout Affects در واقع در این قسمت ۷ گزینه (Top-left ، Top-right ، Bottom-left ، Bottom-right ، Center ، Original و Random above) مختلف وجود دارد که با انتخاب هر کدام از گزینه جهت و سمتی را که آیکون ها باید از آن طرف حرکت کنند را مشخص می کند.
– Icon Size :
این قسمت مربوط به سایز آیکون هاست که در چهار سایز ۶۴×64 ، ۴۸×48 ، ۳۲×32 و ۱۲۸×128 درجه بندی شده است.
– Layout after start :
این بخش مرتبت با طرحی است که انتخاب کرده اید.
شامل ۲ گزینه Random layout نمایش طرح به صورت تصادفی و گزینه Restore last layout نمایش طرح انتخاب شده، می باشد.
– Hiding :
این قسمت خود به دو بخش Icon Hiding و Text Hiding تقسیم می شود که مربوط به پنهان شدن آیکون ها و نوشته های آنهاست.
با انتخاب گزینه Hide icons when mouse move off icon آیکون ها پنهان شده و در صورت رفتن موس به محلی که آیکون ها قرار دارند ، ظاهر شده و پس از ۲ ثانیه که می توان زمان آنرا افزایش داد دوباره پنهان می شوند.
در این بخش ۲ گزینه دیگر وجود دارد که یکی Always hide icons مربوط به پنهان شدن آیکون ها به طور دائم و دیگری Hide icons when mouse move off icon پنهان شدن آیکون ها در حالتی که موس بر روی دسکتاپ نباشد که می توان زمان ظاهر شدن را تغییر داد. در بخش Text Hiding هم مانند بخش Icon Hiding سه گزینه وجود دارد که به جای تغییرات بر روی خود آیکون ها ، بر روی نوشته های آنها تغییراتی را ایجاد می کند.
نرم افزار Desktop Icon Toy شامل قسمت های بسیار متنوع و مختلفی است که در صورت کار با آن حتمآ شما هم یکی از طرفداران این نرم افزار بسیار جالب خواهید شد اما به دلیل زیاد بودن این قسمت ها نمی توان به توضیح تمام پخش ها و قسمت های آن پرداخت. جالب است بدانید در این نرم افزار قسمتی به نام Security وجود دارد که می توانید با وارد کردن پسورد در این قسمت، برنامه را قفل کنید تا کسی به غیر از شما نتواند به تنظیمات آن دسترسی داشته باشد.

 

پسورد فایل: www.downloadha.com

لینک دانلود – 2 مگابایت | لینک کمکی