پاکسازی سیستم های آلوده با ComboFix 15.1.4.1

اولین رای باشید!

ComboFix برنامه ای رایگان می باشد که توسط آن می توانید سیستم آلوده خود به Malware ، تروجان ها و سایر بدافزارهای مخرب را اسکن نمایید و پس از یافتن ، برنامه به صورت خودکار آن ها را برای همیشه حذف می کند . این برنامه می تواند بدافزارهایی که برخی از آنتی ویروس ها قادر به شناسایی آن ها نیستند را شناسایی و حذف کند . پس از تکمیل اسکن می توانید لیست فایل های اسکن شده و فایل های مخرب حذف شده را مشاهده نمایید . قبل از اینکه این برنامه را اجرا کنید باید بدانید که تمام فایل های موجود در Recycle Bin ، Temporary Internet Files و Temp Folder به صورت خودکار پاک خواهند شد ، اگر این فایل ها را نیاز دارید ، بهتر است از آن ها نسخه ی پشتیبان تهیه نمایید . در صورت آلوده شدن بخش های ویندوز به بدافزار ، این برنامه آن ها را حذف می کند و ممکن است به ویندوز شما آسیب برسد .

 

 

بدافزار یا همان Malware چیست؟

بدافزار (Malware)، برنامه‌های رایانه‌ای هستند؛ به علت آنکه معمولاً کاربر را آزار می‌دهند یا خسارتی بوجود می‌آورند، به این نام مشهورند. برخی از آنان فقط کاربر را می‌آزارند. مثلاً وی را مجبور به انجام کاری تکراری می‌کنند. اما برخی دیگر سیستم رایانه‌ای و داده‌های آن را هدف قرار می‌دهند که ممکن است خساراتی به بار آورند. در عین حال ممکن است هدف آن سخت‌افزار سیستم کاربر باشد.

فراوانی انواع بدافزارها در ۱۶ مارس ۲۰۱۱

یک نرم‌افزار برپایهٔ نیت سازنده آن به عنوان یک بدافزار شناخته می‌شود. در قانون گاه بدافزار را به عنوان یک آلودگی رایانه‌ای می‌نامند. دستاوردهای مقدماتی که توسط سیمنتک در سال ۲۰۰۸ منتشر شد، بیان می‌کند که میزان کدهای آزاردهنده و دیگر برنامه‌های ناخواسته از شمار نرم‌افزارهای قانونی، ممکن است افزون باشد. همچنین گفته شده‌است: «که تعداد بدافزارهای تولید شده در سال ۲۰۰۷ به اندازه مجموع ۲۰ سال قبل بوده‌است.» مهمترین پل ارتباطی بدافزارها از تولیدکنندگان آنها به کاربران از طریق اینترنت است.

در ۲۹ مارس سال ۲۰۱۰ شرکت سیمنتک شهر شائوژینگ چین را به عنوان پایتخت بدافزار در دنیا معرفی کرد.

مایکروسافت در می ۲۰۱۱ گزارش داد که از هر ۱۴ دانلود در اینترنت یکی شامل بدافزار است. به ویژه شبکه‌های اجتماعی و فیس بوک در حال مشاهده افزایش تاکتیک‌های جدید برای ضربه زدن به رایانه‌ها هستند.بدافزار با یک نرم‌افزار معیوب یعنی نرم‌افزاری قانونی ولی شامل اشکالات مضر، تفاوت دارد. گاه بدافزار به صورت یک نرم‌افزار سالم و صحیح طراحی می‌شود و حتی ممکن است از یک سایت رسمی بیاید. بنابراین برخی از برنامه‌های امنیتی مانند مکافی ممکن است بدافزار را یک برنامهٔ «به طور بالقوه ناخواسته (Potentially Unwanted Programs)» بنامد. اگرچه یک ویروس رایانه‌ای نیز بدافزاری است که خود را باز تولید می‌کند، اما غلب به اشتباه به همهٔ بدافزارها ویروس اطلاق می‌شود.

از انواع بدافزارها می‌توان به ویروس‌ها، کرم‌ها، اسب‌های تروآ، جاسوس‌افزارها، آگهی‌افزارها، روت‌کیت‌ها و هرزنامه‌ها اشاره کرد.

 

 

پسورد فایل: www.downloadha.com

لینک دانلود – ۵ مگابایت  |  لینک کمکی

 

 

رمز فایل: www.downloadha.com
لینک دانلود